“You need to know how to use story to move people if you want to get anything done in an organization, “

Steve Denning

Fortællinger er den eneste formidlingsform, der kan rumme den kompleksitet, som kendetegner mange organisationers verden.

I mit arbejde med branding, corporate identity og kommunikation har jeg erfaret, at fortællinger er både “vejen” og “målet”.

 Historier kan forandre verden

Mennesker tænker i historier, kommunikerer med historier og vi drømmer endda i historier.

Jeg ved, at historier kan forandre verden. De gør det hver dag.

“I have a dream”

“Yes, we can!”

“Just do it”

Inspirer, motiver og engager på et nyt niveau

Men hvad med de historier, der ikke bliver fortalt?

Jeg tror, at du brænder inde med masser af inspirerende historier, der kan forandre din verden, dine medarbejderes verden og måske endda vores verden.

Hvilke inspirerende historier holder du tilbage? Driften kan være en passionsstøvsuger, men det behøver ikke være sådan.

Med storytelling baseret på en stærk og sand kernefortælling, kan du inspirere, motivere og engagere på et helt nyt niveau.

Jeg hjælper dig med at finde din og virksomhedens autentiske stemme. Og jeg kan hjælpe dig med at kommunikere værdier, visioner, mål, strategier og skabe mening på en bæredygtig forandringsrejse.

Storytelling i strategisk kommerciel kommunikation

Med afsæt i kernefortællingen og brand DNA er det lettere og mere effektivt at skabe en sammenhængende virksomhedsfortælling på strategisk, taktisk og operationelt niveau.

Jeg hjælper med intern og ekstern storytelling, som f.eks. kan være:

  • Blogindlæg (f.eks. om dine og organisationens holdninger og handlinger til Verdensmålene)
  • Intern kommunikation
  • Virksomhedspræsentation
  • Produktbeskrivelser
  • Taleskrivning
  • Webtekster
  • Nyhedsbreve
  • Pressemeddelelser
  • Årsberetninger
  • CSR rapporter
  • SoMe content
  • Corporate video (story board, planlægning, instruktion)
  • Etc.

Kraften i fortællinger er et nøgleelement i enhver transformation

Når vi føler os involverede, når vi føler, at vi er en vigtig del af historien, begynder vi for alvor at se, at transformationen begynder at ske.

 

Det kan du bruge storytelling til

  • Forandringskommunikation – strategiske og samlende historier, kan være styringsværktøj og yderst meningsskabende i forandringsprocesser.
  • Værdiprocesser – med fortællinger kan du kombinere en bottom up- og en top down-proces for at finde virksomhedens ægte værdier.
  • Strategiudvikling – brug episoder fra virksomhedens historie til at understøtte og udvikle nye strategier.
  • Corporate communication – autentiske fortællinger skaber troværdighed i den interne og eksterne kommunikation og lukker gaps mellem kultur, identitet og image.
  • Anerkendelse og feedback – medarbejdernes fortællinger synliggør erfaringer, viden og kompetencer. Det kan revitalisere og styrke en feedbackkultur.

    Storytelling er ikke for alle

    Storytelling kan rigtig meget. Men det er ikke for alle. Det er for stærke ledere, der har tillid til sig selv i lederrollen. Ledere som har tillid til deres medarbejdere og tør lytte til, hvad de har på hjerte.

Fortæl mig en historie, og jeg vil fortælle dig sandheden

Jeg fornemmer menneskers og organisationers sande natur. Det bruger jeg til at skrive deres kernefortælling ind i en større fortælling om at tage ansvar for verden og gøre en positiv forskel.