Professionel udvikling af navne og taglines
der afspejler brand DNA, appellerer til målgruppen og skiller sig ud i markedet
Navneudvikling
Mange brands har en udfordring med struktur i for navngivning i produktporteføljen. Der var en god ide i det første navn, men så blev det svært at følge med. Andre tror, at de selv kan løfte opgaven.
Det sender ofte et uprofessionelt signal, og det giver ikke den respekt til ydelserne og produkterne, som de fortjener.
Jeg har gennem min karriere udviklet navne for blandt andre Philips, Arla Foods og Nilfisk.
Professionel navneudvikling er en struktureret kreativ proces, der afdækker forskellige vinkler på bandets USP og ESP (Emotionel Selling Proposition).
Der er mange aspekter at tage hensyn til undervejs, når den helt rette signalværdi skal indfanges i ét ord. Jeg arbejder eksempelvis med Emotionelle Kundetyper som metode, når jeg arbejde strategisk med navneudvikling, der matcher målgruppens identitetsforståelse og målrettet understøtter købsbeslutninger.
Tagline, payoff, slogan, brand sentence etc.
Kært barn har mange navne
I processen med at finde en virksomheds kernefortælling, er det naturligt at kondensere helt ind til “kernen”. Hvad står brandet for? Hvad er løftet til markedet?
Og hvordan kan man med ganske få ord fortælle substansen?
Det har jeg stor erfaring med. I min karriere har jeg lavet taglines og brand sentences for blandt andre:
- Rationel “Drevet af detaljen”
- Solitwork “Closer to your business”
- Advansor “Cool with CO2”
- Sustainor “Bedre bundlinjer med CSR”
- Globe Buddy “Pawsome Together”
- Aware (Vero Moda) “A more sustainable fashion choice”
Til Brand New Day har jeg lavet “World Changing Stories”.