Kernefortællinger er historien bag jeres succes

 

og et effektivt middel til at sikre den succes fremadrettet

Alle virksomheder har brug for en kernefortælling for at få succes. Det er den, der får dine medarbejdere til at bygge katedraler i stedet for at stable sten.

Hvad er en kernefortælling?

En kernefortælling er en tekst, der fortæller det vigtigste om virksomheden på en inspirerende måde og med virksomhedens helt særlige stemme.

Den handler om hvorfor I er sat i verden. Hvad I laver. Hvordan I adskiller jer fra jeres konkurrenter. Og hvilken forskel det gør – for jeres kunder og for verden.

En kernefortælling giver svar på fundamentale spørgsmål: Hvor kommer vi fra? Hvor vil vi hen? Hvad bidrager vi med på den rejse?

Den er summen af virksomhedens fortid, nutid, fremtid, kultur og værdier.

Kernefortællingen fortæller, hvordan din virksomhed gør en forskel, hvorfor kunderne skal vælge jer frem for alle de andre, og hvorfor en medarbejder skal bruge 160 timer eller mere pr måned hos jer.

Aktivér historien

Der er masser af øjeblikke i en virksomheds historie, der kan aktiveres til at skabe fremdrift.

Historien om start up tiden, produkterne, prøvelserne, læringerne, formålet, menneskerne, succeserne – de fantastiske succeser – værdierne, visionerne, løftet og i det hele taget livet i en virksomhed. De bedste historier samler jeg i én historie, en kernefortælling på ca. 2.400 tegn.

Kernefortællingen er et vigtigt delmål til vejen til succes. Det er en konsolideringsproces, som sikrer, at dit kompas er kalibreret.

Fordele ved en kernefortælling

Når du har en klar og bevidst kernefortælling for dig og virksomheden, vil du opleve:

 

  • klarhed i budskabsprioritering, fordi der er en rettesnor for kommunikationen intern og eksternt
  • enighed om de vigtigste brand statements, fordi der er sikret ejerskab undervejs i processen
  • at kulturen understøttes af de stærke budskaber
  • lettere arbejdsgange når brand kommunikation skal opdateres på diverse kanaler

Start med en mail

Jeg arbejder fokuseret og med mest muligt nærvær. Derfor er jeg lettest at kontakte på ellen@brandnewday.dk, hvor jeg svarer ASAP. Du er også velkommen til at ringe på 60221432 eller sende en sms, hvis jeg skal ringe dig op

En kernefortælling er et resultat af en struktureret proces

 

Jeg hjælper med at få afklaret de centrale elementer, der skal være på plads.

  • What, how, why og ikke mindst who
  • Virksomhedens historier – og historier
  • Værdier
  • Mission
  • Vision
  • Brand identity
  • Tone of voice
  • Nøgleinteressenter og kommunikationsmålgrupper

Det er forskelligt, hvor langt ledere og virksomheder er i denne proces. Både forretningsstrategisk og kommunikationsstrategisk.

Derfor arbejder jeg fleksibelt og bidrager netop dér hvor der er behov.