17 verdensmål, 169 delmål og en verden af potentiale
Den mest ambitiøse plan nogensinde
Danmark ligger i top, når det kommer til udbredelse af FN’s verdensmål. Men er du og din virksomhed med?
Jeg er meget passioneret for at arbejde med ledere og virksomheder om verdensmålene. Jeg arbejder både med dem, der allerede har mappet deres eksisterende bidrag til SDG’erne, kender deres målsætninger og mangler hjælp til kommunikationen, og dem der er i begyndelsen af rejsen og har brug for hjælp til viden og afklaring.
Jeg har stor erfaring med verdensmålene
Jeg har arbejdet med Verdensmålene fra starten i 2015. Mit første projekt var for Grundfos Water2Life, hvor SDG6 “Rent vand og sanitet” var omdrejningspunkt.
Siden har jeg f.eks. assisteret en COO med at skrive holdningsbaserede blogs om SDG7 “Bæredygtig energi” med fokus på delmål 7.3 “Energieffektivitet”.
Jeg har konkret erfaring med langt de fleste verdensmål, men SDG12 “Klimaindsats” har selvsagt en urgency og betydning for mig. Jeg er særligt stolt af mit samarbejde med supergazellen Advansor.
De producerer bæredygtige køleanlæg baseret på CO2 som naturligt kølemiddel. Ved Paris-aftalen i 2015 forpligtede hele verden sig til at holde den globale opvarmning på maksimalt to grader. Af de to grader har man estimeret, at effekten fra kølemidler står for den ene grad. Dét er meningsfyldt for mig at bidrage til den sag!
Sådan kan jeg hjælpe dig
Jeg har viden om verdensmålene, CSR og bæredygtighed. Jeg ved, hvordan du fastlægger, udvikler og implementerer en CSR- og bæredygtighedsstrategi.
Jeg kan reflektere og kritisk forholde mig til udfordringer, dilemmaer og paradokser i tilknytning til CSR og bæredygtighed.
Jeg kan bidrage med:
- Workshops med fokus på at udvælge de mest relevante SDG’er (Sustainable Development Goals)
- Definere de aktiviteter og -initiativer, der passer til din virksomheds mission, vision og værdier.
- Interessentanalyser som øger succesraten og er god risk management
- Kommunikationsplan, der sikrer buy-in på CSR og bæredygtighedsinitiativer fra interessenterne
- Lederkommunikation om verdensmål internt og eksternt
- Brandpositionering og – kommunikation med afsæt i verdensmål