• Økologi, bæredygtighed, clean tech, fair trade og Corporate Social Responsibility

    er vigtige skridt på vejen mod en bedre og grønnere fremtid.

  • Vores grønne hjerte banker for kunder og projekter, der gør deres bedste hver dag.

  • Verden bliver ikke reddet på én dag, men

    hver dag tæller

bæredygtige bundlinjer

Brand New Day handler ikke bare om i dag.
Økologi, bæredygtighed, clean tech, fair trade og Corporate Social Responsibility
er vigtige skridt på vejen mod en bedre og grønnere fremtid.
Derfor banker vores grønne hjerte for kunder og projekter, der gør deres bedste hver dag.


Grøn kommunikation

Klimakrisen er i den grad på dagsordenen, og emnet taler til både følelser og fornuft. For virksomheder handler det om at navigere klogt; både når det gælder grønne strategier, konkrete tiltag og den efterfølgende kommunikation.

Brådne kars useriøse påstande om ”grønne” eller ”miljøvenlige” produkter bliver stemplet som ”greenwashing”.

Undgå “greenwashing”

Det kan være svært at vide, hvad man må fortælle og hvordan. Det kan være en balanceakt at kommunikere grønne tiltag. De virksomheder, der for få år siden blev hædret for at bruge bioethanol, kan i dag risikere at blive stemplet som klimasyndere, fordi biobrændstof menes at bidrage til fødevaremangel.

Hvad har isbjørne med min virksomhed at gøre?…

tænker du måske. I dag vil dine kunder have andet og mere end et kvalitetsprodukt.
En stigende del af forbrugerne vil også vide, om du kan dokumentere, at dit produkt er bæredygtigt, og om du har gjort dig umage for at reducere elforbruget.

Forbrug med holdninger

Sandsynligvis træffer forbrugerne i sidste ende deres beslutning om at købe, anbefale eller støtte op om dit produkt afhængigt af hvad din virksomhed kan svare. Næsten 60 % af de danske forbrugere svarer at de vælger produkter ud fra deres holdninger til for eksempel miljø, dyrevelfærd, støtte til produkter fra ulande og til firmaer med en etisk, politisk eller miljømæssig profil.

Verdens største kommunikationsopgave – bid for bid

Klimaspørgsmålet er blevet kaldt ”verdens største kommunikationsopgave”. Sådan en opgave må man spise, som man spiser en elefant. En bid ad gangen. Verden bliver ikke reddet på én dag, men hver dag tæller. Hvis jeres virksomhed har en ønske om at gøre en forskel, der gør en forskel, så kan vi følges ad mod en grønnere fremtid.

Brand New Day kan hjælpe med at prioritere indsatserne, lægge den grønne kommunikationsstrategi, skaffe indsigter om marked og interessenter, formulerer de grønne budskaber og sikre, at de bliver kommunikeret i de rette kanaler internt og eksternt.